Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2009

Θανάσης Λερούνης



Eδώ και περίπου μία εβδομάδα ο Θανάσης Λερούνης έχει απαχθεί. Είτε τον έχουν απαγάγει ντόπια εγκληματικά στοιχεία είτε έχει πέσει θύμα των Ταλιμπάν. Το δεύτερο θεωρείται και το πιθανότερο. Ο δάσκαλος στο επάγγελμα Λερούνης για τουλάχιστον 15 χρόνια τώρα έχει αφιερώσει τη ζωή του στην διάσωση της πολιτιστικής ιδιαιτερότητας, αλλά και στην δημιουργία έργων υποδομών μιας απομονωμένης φυλής του Πακιστάν, των Καλάς.
Σε εκπομπή αφιερωμένη στο έργο του και στην φυλή των Καλάς ο Λερούνης περιέγραφε προ ετών την πορεία του. Επισκέφθηκε ως τουρίστας πόλεις της Κεντρικής Ασίας, στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Με έκπληξη έβλεπε στις προθήκες των μουσειών που επισκεπτόταν ελληνικά νομίσματα, με χαραγμένες τις κεφαλές των ελλήνων βασιλιάδων της ελληνιστικής περιόδου που κυβερνούσαν τις περιοχές αυτές. Με μεγαλύτερη έκπληξη-όπως ο ίδιος περιγράφει-βρέθηκε μπρόστα σε ένα άγαλμα του Βούδα με ελληνικό χιτώνα(«greek style Buddha», όπως του είπε ο ξεναγός). Πότε ήρθε σε επαφή ο ελληνισμός με το Βουδισμό, αναρωτήθηκε ο ίδιος και ομολογώντας την άγνοια του πρόσθεσε: «Βγήκα από το μουσείο να αγοράσω κανά βιβλίο,κυρίως η αγγλική και η γερμανική βιβλιογραφία είναι πλούσια, για να μελετήσω το θέμα». Περιδιαβαίνοντας τις πόλεις του Πακιστάν, οι ντόπιοι τον προέτρεψαν να ανέβει στα δυσπρόσιτα βουνά για να συναντήσει μια αλλόκοτη φυλή, τους Καλάς.
Όπως γράφει και η Μ. Δεληθανάση σε άρθρο της στην Καθημερινή: «Οι Καλάς, οι «Καφίρ» (άπιστοι) της μουσουλμανικής Ασίας ήταν -διότι ένας μεγάλος πληθυσμός τους έχει σφαγιασθεί ή εξισλαμισθεί- ένας πολυθεϊστικός πληθυσμός που καλλιεργούσε αμπέλια, έφτιαχνε και έπινε κρασί, χόρευε και τιμούσε τους νεκρούς όμοια με τους αρχαίους Ελληνες (με εκστασιακό χορό γύρω από τη σορό που φλεγόταν πάνω σε ξύλινη σχεδία), λάτρευε τα στοιχεία της Φύσης, υμνούσε τον «Ζάου» (Ζευς)...». Kαι προσθέτει: «Ηταν συνεπαρμένος από την ιδιότυπη φυλή που έλκει τις ρίζες της στην έλευση του Μ. Αλεξάνδρου στην Ασία τον 4ο αι. π. Χ. και στην παραμονή των επιγόνων του για τρεις περίπου αιώνες. Μιλούσε για τον Ισκαντέρ Αζάμ (Αλέξανδρο τον Μέγα). Παρέπεμπε στη δουλειά του ερευνητή και μουσικού Γιάννη Μανωλιδάκη, του μουσικολόγου Γιάννη Παπαϊωάννου, στον «Ελληνα Βούδα» του Νίκου Δήμου, σε εθνολόγους και ιστορικούς από όλο τον κόσμο.»
Ο Θανάσης Λερούνης αναφέρει πως φεύγοντας από τους Καλάς,την πρώτη φορά που τους επισκέφτηκε, τους ρώτησε τι θα θέλανε από τους Γιουνάνι(=Ελληνες), πως θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν. Εκείνοι ζήτησαν ένα σχολείο. Επιστρέφοντας ο οραματιστής εκπαιδευτικός στην Ελλάδα είχε πλέον βρει το σκοπό της ζωής του. Απευθύνθηκε παντού. Σε μαθητές( «έδιναν τα λεφτά της τυρόπιτας τους»,λέει χαρακτηριστικά), σε συναδέλφους του, στην ΟΛΜΕ και στην ΔΟΕ, σε Ιδρύματα,ενώ ίδρυσε και Οργάνωση με σκοπό την συγκέντρωση πόρων για την βοήθεια στην άγνωστη ασιατική φυλή ,με τα ιδιότυπα χαρακτηριστικά. Οργανώνει κάθε χρόνο ταξείδι με συμμετοχή εθελοντών,που εργάζονται για την οικοδόμηση σχολείου, μουσείου και άλλων υποδομών.
Προσθέτει η Μ. Δεληθανάση: «Ο Θανάσης Λερούνης ήδη τότε μιλούσε με πάθος για τα σχολεία που σχεδίαζε να κτίσει για τα αγόρια και τα κορίτσια των κοιλάδων. Το όραμά του φαινόταν παράλογο σε ένα τόπο χωρίς στοιχειώδεις υποδομές, για έναν πληθυσμό ενδεή και αποστερημένο από τα βασικά (σχολεία, δημόσια υγειϊνή, δρόμους, ηλεκτρικό ρεύμα), με παιδάκια που έτρεχαν ξυπόλυτα στο κρύο του Ινδικού Καύκασου, που υποφέρουν από τράχωμα και άλλες ξεχασμένες στη Δύση ασθένειες.
Ο ενθουσιασμός του συνεπήρε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς και άλλους πολίτες τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα και το πρώτο σχολείο κτίσθηκε ήδη το 1997. Εγραφε τότε στις «Επτά Ημέρες» της «Κ»: «Τώρα, στους αυτοσχέδιους στίχους των τραγουδιών τους και στις προσευχές τους προς τον “Πατέρα των Θεών και των ανθρώπων” Ντιν Ζάου (Δίας - Ζευς), μνημονεύονται οι Γιουνάνι, που δεν τους ξέχασαν, έστω και αν πέρασαν αιώνες από τότε που οι προγεννήτορές τους, στρατιώτες του Μ. Αλεξάνδρου, εγκαταστάθηκαν στις κοιλάδες τους».Ακολούθησαν και άλλα σχολεία, χώροι δημόσιας υγιεινής και πρόσφατα το μουσείο. Η δράση του Ελληνα οραματιστή έχει ενοχλήσει τους ισλαμιστές που απεχθάνονται τη μόρφωση, κυρίως των κοριτσιών, και τους κάθε λογής «απίστους». Το απέδειξαν άλλωστε περίτρανα όταν ανατίναξαν τους Βούδες του Μπαμιγιάν στο Αφγανιστάν το 2001. Μετά τις πολιτικές αλλαγές στην περιοχή ο Θ. Λερούνης συναντούσε αντιδράσεις για το εκπαιδευτικό έργο του, αλλά ο ίδιος παρέμενε στις επάλξεις
...»

Η διατήρηση στοιχείων στον πολιτισμό των Καλάς που να παραπέμπουν σε αρχαιοελληνικές αναφορές συνίστανται στην προφορική τους παράδοση, στα μεσογειακά χαρακτηριστικά τους, στα έθιμά τους. Καθαρτήρια λουτρά, η μόνη φυλή που παράγει κρασί, γιορτινό καπέλο γυναικών που παραπέμπει στο λοφίο περικεφαλαίας της μακεδονίτικης σχολής, μαίανδροι και γεωμετρικά σχήματα στις προσόψεις των σπιτιών. Ακόμη και ο τρόπος που κάθονται: όχι οκλαδόν όπως παραδοσιακά οι ασιάτες, αλλά σε καρέκλες και σκαμνιά..
Ειδικοί ανθρωπολόγοι εξετάζοντας το γονιδίωμα των Καλάς δεν βρίσκουν ελληνικά στοιχεία. Ο Θανάσης Λερούνης, ίσως διοτί έχει μάθει καλά πως ο πολιτισμός και η ταυτότητα δεν είναι θέμα γονιδίων (ή τουλάχιστον όχι μόνο θέμα γονιδίων) δεν εκπλήσσεται. Αναφέρει: «Ο καθένας απομονώνει τα στοιχεία που θέλει και βγάζει τα συμπεράσματά που επιθυμεί. Το παρελθόν τους πιθανόν θα παραμείνει μυστήριο, όμως αυτό που μας απασχολεί είναι το μέλλον τους που κινδυνεύει. Γι' αυτό είμαστε κοντά τους».

Και όντως το μέλλον τους κινδυνεύει. Η φυλή δεν ξεπερνάει τα 3000 άτομα. Παρά την προσπάθεια υποστήριξης της διαφορετικότητας τους υπάρχει εντονότατη προσπάθεια μουσουλμανικού προσηλυτισμού. Η Σαουδική Αραβία χρηματοδοτεί κάθε προσχώρηση στο Ισλάμ με 5000 ρουπιες το κεφάλι. Επιπλέον, οι μουσουλμάνοι χτίζουν τζαμιά δίπλα στους ιερούς χώρους των Καλασά απαγορεύοντάς τους μετά να γιορτάζουν και να τιμούν τους θεούς τους. Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ουσιαστικά δεν υπάρχει.

Κόντρα σε όλα αυτά ο Λερούνης πάλευε μόνος του. Και νικούσε. Στις 9 Σεπτεμβρίου στο Τσιτράλ έγινε μεγάλη διαδήλωση. Εκατοντάδες Καλάς κατέβηκαν από τα κακοτράχαλα βουνά τους ζητώντας την απελευθέρωση του 55χρονου Έλληνα αδερφού τους. «Φέρτε πίσω τον Ατανάσι μας», ήταν το κεντρικό σύνθημα. Θα ακούσουν την κραυγή αγωνίας και πόνου οι βάρβαροι Ταλιμπάν; Αμφιβάλλω. Στα τυφλωμένα από τον ισλαμικό φονταμεταλισμό μάτια τους ο Λερούνης διέπραξε εγκλήματα. Έχτισε σχολεία, στα οποία πήγαιναν και κορίτσια(έγκλημα καθοσιώσεως για τους υπανάπτυκτους με τη μπούργκα και το καμουτσίκι), εμπόδισε με το έργο του την επικράτηση του κορανίου, μια που οι Καλάς κρατούσαν την πολυθειστική θρησκεία τους.
Δύσκολα τα πράγματα. Το ελληνικό κράτος έκανε λέει διαβήματα. Τα ελληνικά τηλεοπτικά δίκτυα έθαψαν την υπόθεση. Έχουν δίκιο. Οι δεκάρικοι του κάθε πολιτικάντη δεν αφήνουν χρόνο για το δράμα του Θανάση Λερούνη.


16 σχόλια:

  1. Καλή τύχη στον πατριώτη γρήγορα να γυρίσει στους ανθρώπους που τον αγαπούν.
    Έλληνες οι της Ελληνικής παιδείας μετέχοντες. Με βάση αυτή τη ρήση για πολλούς από μάς η απόσταση από την Έλλάδα είναι μεγαλύτερη από αυτή των Καλάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και για πολλούς Έλληνες του εξωτερικού, FD,η απόσταση είναι εκμηδενισμένη. Διότι συχνά βλέπουν πιο καθαρά. Χωρίς τους παραμορφωτικούς φακούς του μικροελλαδισμού.Βέβαια, υπάρχει και η άλλη πλευρά. Εκείνων που θαμπώνονται από τα καθρεφτάκια και τα μπιχλιμπίδια του "εξωτερικού". Οπότε η απόσταση γίνεται γίνεται χαώδης.Είναι θέμα επιλογής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. α) Η Ελλάδα σαν κράτος είναι ο πιο αντιπολιτιστικός άρα και ο πιο ανθελληνικός θεσμός, ποτέ δεν περιμένω κάτι σε αυτόν τον τομέα από το υπάρχον κράτος. Σε αυτό τον δρόμο βαδίζουν όλο και πιο γοργά και οι νεοέλληνες. Εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα σαν του Λερούνη ελάχιστες. Συμφωνώ με τον FD. Οι κάθε Καλάς είναι περισσότερο Έλληνες από τους νεοέλληνες κατόχους του ανύπαρκτου ελληνικού DNA ( που υπάρχει μόνο στο μυαλό τους αλλά όχι στο μυαλό του μεγάλου Ίωνα Δραγούμη)

    β) Διάβασα λίγο στο διαδίκτυο για το γεγονός.
    Διαδήλωση Καλάς Ας πούμε εδώ δεν αναφέρει για Ταλιμπάν. Άλλες ιστοσελίδες το ίδιο, άλλες αναφέρουν ότι μπορεί να είναι εγκληματίες οι απαγωγείς ή Ταλιμπάν.
    Είμαι πολύ επιφυλακτικός έως καχύποπτος ως προς την τελευταία διάσταση. Πρώτα πρώτα τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα στο Πακιστάν. Θα μου πει κάποιος πως οι Ταλιμπάν μπαινοβγαίνουν στο Πακιστάν. Ναι αλλά και οι Αμερικανοί πράκτορες όχι μόνο μπαινοβγαίνουν, είναι και εγκατεστημένοι. Γιατί να αποκλείσω την προβοκάτσια. Οι νεοβάρβαροι τα έχουν βρει σκούρα στο Αφγανιστάν και είναι σίγουρο πως εκτός από βόμβες παράλληλα συνεχίζουν και τον πόλεμο της προπαγάνδας. Προ καιρού είχε κυκλοφορήσει ένα βιντάκι στο youtube για ένα ζευγάρι ερωτευμένων που λιθοβολήθηκε από τους βάρβαρους Ταλιμπάν. Εν ριπή οφθαλμού δελτία ειδήσεων παντός είδους το είχαν πρώτη είδηση χωρίς καμμία προσπάθεια να διασταυρωθεί το γεγονός. Θυμήθηκα ανάλογες προπαγανδιστικές πρακτικές στο Ιράκ ( κορμοράνους, θερμοκοιτίδες κ.λπ.) Θέλω να πω ας είμαστε επιφυλακτικοί σε κάποια πράγματα.
    Σε κάθε περίπτωση οι Ταλιμπάν είναι αμυνόμενοι εναντίον βαρβάρων εισβολέων -μαζί και με τις "υγειονομικές" στρατιωτικές μονάδες που προσκολλώνται - καί ενός επιβληθέντος "δημοκρατικού" καθεστώτος τύπου Κουίσλιγκ και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε.
    Με προβληματίζει πως ο Λερούνης, αν ισχύουν αυτά που διάβασα είναι μέλος μιας ΜΚΟ. Μήπως από κάποιο σημείο και πέρα, και αυτός αλλά και πολύ περισσότερο οι Καλάς πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης κάποιων σκοπιμοτήτων;

    γ) όσον αφορά την εξαγωγή συμπερασμάτων για το επίπεδο πολιτισμού κάποιων με κριτήριο την μπούρκα, το καμουτσίκι, το αν υπάρχουν η όχι σχολεία , δεν συμφωνώ , και πιστεύω φίλε Πρωτ ότι δεν έχουν καμιά σχέση με την απαγωγή του Λερούνη, είτε τόν έχουν απαγάγει οι Ταλιμπάν είτε όχι.

    Ωρε φωτιές που άναψα πάλι:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σου Ζάρα, αρχηγέ.
    Άναψες φωτιές όντως. Θα προσπαθήσω να τις κάνω να θεριέψουν βάζοντας "γκαζάκια". Ένα ένα και με τη σειρά:

    α)" ανύπαρκτου ελληνικού DNA" ;Ζάρα μάλλον αλλιώς το εννοείς διότι φαλμεραγικός δεν είσαι.Η θεωρία αυτή που ουσιαστικά έχει ως μόνη αναφορά τον Φαλμεράγερ("Ούτε μία απλή σταγόνα αίματος, γνησίου ελληνικού αίματος, δεν τρέχει στις φλέβες των χριστιανών κατοίκων της σημερινής Ελλάδας") έχει περάσει δεκαετίες τώρα στην ανυποληψία της επιστημονικής κοινότητας, καθότι ήταν στρατευμένη θεωρία στα πλαίσια της εξυπηρέτησης συγκεκριμένης πολιτικής. Αλλωστε η βιβλιογραφία διεθνών επιστημονικών περιοδικών Γενετικής και Βιολογίας-εγώ έχω υπ οψιν μου αρκετά μόνο στην τρέχουσα δεκαετία- έχει αποφανθεί οριστικά επί του θέματος.Οριστικά και αμετάκλητα. Οι φωνές τύπου "οι νέοι έλληνες δεν έχουν σταγόνα ελληνικού αίματος")που ακούγονται από άσχετους με το θέμα είναι υπεραπλουστευτικές και συνήθως έχουν ιδεολογική( βλ.ρεπούσεια)αφετηρία. Είναι άλλο πράγμα η καταδίκη της εθνικιστικής μανίας με το γελοίο ιδεολόγημα της "καθαρότητας της φυλής" και άλλο η προσχώρηση σε ιδεολογήματα μεταμοντέρνης προέλευσης("οι νεοέλληνες δεν έχουν ελληνικό αίμα") που και η σύγχρονη Γενετική και Βιολογία έχουν από καιρό γελοιοποιήσει.
    Ζάρα, τα παραπάνω τα έγραψα ευκαιρίας δοθείσης και όχι σαν απάντηση σε εσένα. Απλώς πιάστηκα από μια ατυχή σου έκφραση ή ίσως μια φράση της οποίας παρεξήγησα το πλήρες νόημα.

    β)Επί της ουσίας τώρα.Οπως έγραψα το να τον έχουν απαγάγει Ταλιμπάν είναι το πιθανώτερο αλλά σε καμιά περίπτωση σίγουρο.Στο λινκ που δίνεις Ζάρα δεν αναφέρεται, αλλά υπονοείται (βλ "τρομοκρατία" :"Συγκεντρώθηκαν στη μεγάλη πλατεία Αταλέκ και, με πλακάτ, πανό και συνθήματα ενάντια «στην εμφάνιση της τρομοκρατίας» στην περιοχή τους ".

    Εδώ ( http://www.dawn.com/wps/wcm/connect/dawn-content-library/dawn/news/pakistan/14-greek-national-kidnapped-from-chitral-zj-03 ) αναφέρονται μεταξύ άλλων πως δολοφονήθηκε ένας από τους 5 αστυνομικούς που είχε τοποθετηθεί για την προστασία του Λερούνη (ΑΡΑ ΚΑΙΡΟ ΠΙΘΑΝΟΛΟΓΕΙΤΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΦΑΝΑΤΙΚΏΝ),ενώ επίσης αναφέρεται πως απήχθη από ομάδα 20 μασκοφόρων.

    Εδώ ( http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=80600 ) η Ελευθεροτυπία με βάση και τις ανταποκρίσεις διεθνών πρακτορείων- του Αλ Τζαζίρα συμπεριλαμβανομένου- ΚΑΝΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΛΙΜΠΑΝ: " Ο τοπικός αστυνομικός διοικητής Ακμπάρ Χαν υποστήριξε ότι οι ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΠΑΓΩΓΕΙΣ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΠΑΣΤΟ, ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΝ ΠΑΣΤΟΥΝ, ΕΠΙΧΕΙΡΩΝΤΑΣ ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΓΩΓΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΣΤΟΥΝ ΤΑΛΙΜΠΑΝ. Οι πακιστανικές αρχές πιστεύουν ότι ο Λερούνης έχει ήδη μεταφερθεί στη διπλανή, παραμεθόρια αφγανική επαρχία του Νουρεστάν, όπου, παρά την παρουσία ΝΑΤΟϊκής στρατιωτικής δύναμης, έντονη είναι η δραστηριότητα των ΤΑΛΙΜΠΑΝ.".

    Μέχρι να μάθουμε οριστικά-αν μάθουμε- μενώ στο προφανές που υποστηρίζουν και οι ντόπιοι:είναι πιθανότατα Ταλιμπάν,αλλά δεν είναι και σίγουρο.

    Και από μη ελληνική πηγή-που δίνει μια πλήρη έποψη της υπόθεσης: "They could be criminals and kidnapped him for ransom. Or they could be militants. Both the Afghan TALIBAN and former Afghan mujahideen leader Gulbaddin Hekmatyar’s Hezb-i-Islami group are active in Nuristan and the neighbouring Kunar province "

    http://www.thenews.com.pk/top_story_detail.asp?Id=24540
    Νομίζω αυτά έγραψα και εγώ.Είτε εγκληματικά στοιχεία, είτε-το πιο πιθανό Ταλιμπάν.Ας ελπίσουμε πως θα μάθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ...

    γ)Εδώ φίλε Ζάρα, εντοπίζεται μια από τις έλαχιστες διαφορές μας σε τέτοια ζητήματα. Εγώ δεν πιστεύω πως στην αχανή Ασία όλοι οι πολιτισμοί και όλα τα πολιτιστικά ρεύματα έχουν την ίδια αξία. Ναι, το να θέλουν να επιβάλλουν τη Σαρία ως νόμο του κράτους, το να απαγορεύουν στα κορίτσια να πηγαίνουν σχολείο, το να εξαναγκάζουν τις γυναίκες να φορούν μπούργκα (δεν πιστεύω να τα αμφισβητείς)είναι πολιτιστικής αφετηρίας ιδέες και τρόποι και ναι είναι βάρβαρα. Δεν θα τα εξωραίσω με μοντερνιές πχ "είναι διαφορετικοί,εχουν πολιτιστικές ιδιομορφίες". Οχι. Αυτός που δέρνει γυναίκες διοτί πάνε σχολείο ή διότι βγήκαν ασυνόδευτες από το σπίτι είναι βάρβαρος και εγώ δεν φοβάμαι να τον χαρακτηρίσω έτσι.
    Πρόσεξε Ζάρα: Σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι πως επειδή είναι πολιτιστικά απάνθρωποι τους αξίζουν οι αμερικάνικες βόμβες.Σε καμία περίπτωση.Το ξέρεις.Αλλά και δεν θα επιλέξω μεταξύ δυτικής βαρβαρότητας-εδώ υποκριτικής αμερικάνικης που χρησιμοποιεί το αποκρουστικό καθεστώς των Ταλιμπάν για δικαιολογήσει τον ιμπεριαλισμό της- και ασιατικής ταλιμπανικής βαρβαρότητας που προσβάλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να απαντήσω μέ δόσεις Πρωτ

    α) Η φράση μου εύκολα παρερμηνεύεται το ξέρω. Θεωρώ τόν όρο "ελληνικό DNA" όρο σύγχυσης. Άσε που δεν θέλω να μπω στα χωράφια του φίλου μου του FD. Αλλά και αν ανακατέψουμε βιολογία και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, ακόμη και το DNA μεταλάσσεται έτσι δεν είναι; Εννοώ ότι δεν υφίσταται φυλετική καθαρότης. Στους οπαδούς αυτής της άποψης αφιερώνεται το απόσπασμα από τον Ίωνα Δραγούμη που αντικρούει τα φυλετικά επιχειρήματα :

    " Η τωρινή ελληνική φυλή δεν είναι ίδια με την αρχαία... Μήπως και οι Έλληνες της εποχής των Περσομάχων ήταν η ίδια ράτσα με τους Έλληνες τους προομηρικούς;..Την ψυχή την ελληνική, μ'όλα τα σμιξίματα , την διατήρησαν αρκετά όμοια με την πρωτινή της μορφή τα χώματα τα ελληνικά, και τα κλίματα... Καταλάβετέ το τέλος πάντων ω Ρωμιοί, η ράτσα σας είναι καινούργια...Το ότι ή ράτσα σας είναι καινούργια δεν σας εγκαρδιώνει; Αν το ανακάτωμά της με άλλες φυλές δεν το βλέπετε σαν καλό σημάδι για τη μελλούμενη προκοπή της, ποιός σας φταίει; Αν σας φταιν οι δάσκαλοι που σας αποστραβώνουν και σας μαλακίζουν, πνίχτε τους" ( Όσοι ζωντανοί )

    Εύκολα κάποιος μπορεί να πει πως ο Δραγούμης αρνείται την παράδοση με τα παραπάνω. ΄Σε καμιά περίπτωση.Αναφερόμενος σε αυτό λέει στο ίδιο βιβλίο του

    "... οι συντηρητικοί, όπως και οι προοδευτικοί χρειάζονται για τα έθνη. Μά ήθελα την παράδοση όχι πρόληψη..."

    β) Ἐδώ δεν έχω να προσθέσω κάτι. Ακόμα παραμένω καχύποπτος καί προβληματίζομαι παράλληλα αν η δραστηριότητα του Λερούνη, και η φυλή των Καλάς από ένα σημείο και μετά τυγχάνουν εκμετάλλευσης στον βωμό διαφόρων σκοπιμοτήτων παρά τις αγνότερες των προθέσεών τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. γ) έτσι όπως το γράφεις Πρωτ δεν μπορώ να διαφωνήσω. Εγώ όμως θα πω κάτι άλλο, αφήνοντας προς το παρόν στην άκρη την περίπτωση φουσκώματος κάποιων περιστατικών βίας.

    Το κριτήριο για το αν ένας πολιτισμός είναι τέλειος, αξίζει, η αν είναι βάρβαρος το βάζουν πρωτίστως τα ίδια τα μέλη του. Αναφέρεις για παράδειγμα το σχολείο. Ε λοιπόν όχι, αυτό δεν είναι κριτήριο.Τι σημαίνει ένας δείκτης αναλαφαβητισμού, ας πούμε 10%, σε μια περιοχή του Αμαζονίου, ο ίδιος δείκτης σε μια περιοχή της Ευρώπης, η σε μια περιοχή της Κίνας. Αφού μιλάμε για διαφορετικούς ανθρώπους. Στον κόσμο της παραγωγής και της κατανάλωσης η ευρύτερη έννοια του σχολείου είναι η απόκτηση γνώσεων για εκμετάλλευση της φύσης, για ανάπτυξη, για ανταγωνιστικότητα των ανθρώπων κ.λπ. κ,λπ. Σε άλλους πολιτισμούς που έχουν μια διαφορετική σχέση με την φύση, που οι σχέσεις ανταγωνιστικότητας είναι ανύπαρκτες ένα τέτοιο σχολείο είναι άχρηστο.
    Θέλω να πω ότι για τον μέτοχο μιας πρωτόγονης κοινωνίας και για τον μέτοχο της πιο "ανεπτυγμένης" το θέμα είναι αν ικανοποιείται ο καθένας από αυτή την συμμετοχή, αν καλύπτονται οι υπαρξιακές ανάγκες του. Το κριτήριο για το αν μια κοινωνία είναι βάρβαρη η όχι είναι καθαρά εσωτερικό.

    Και θα πω και ένα τελευταίο για να μην κουράζω. Ανάμεσα σε δύο τέτοιες κοινωνίες, θεωρούμενες από τα μέλη τους υπαρξιακά αυτάρκεις, αυτή που προσπαθεί να επιβάλλει τα χαρακτηριστικά της στην άλλη είναι η προβληματική. Η υποτιθέμενη έγνοια της κ.Μαριάνας Βαρδινογιάννη ας πούμε για την καταπίεση των γυναικών στο Αφγανιστάν, πέραν των οποιονδήποτε καλών προθέσεων της κυρίας, κρύβει τα κενά και τις αδυναμίες της δικιάς της κουλτούρας.

    Την πολιτική εκμετάλλευση τέτοιων καταστάσεων την επεσήμανες και εσύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Zάρα, καταρχήν δεν κουράζεις. Δώσε σεντόνια αβέρτα. Οχι στο λακωνίζειν! Πάμε:

    α)Θα ήμουν βλάσφημος αν έλεγα πως τα λόγια μεγάλων διανοήτων-όπως αδιαμφισβήτητα είναι ο Δραγούμης- δεν χρειάζεται να τα παίρνουμε πάντα ως ευαγγέλιο;Να φύγουμε από την Γενετική.Τα είπαμε. Να μείνουμε στους ιστορικούς.Λέεο ο Δράγουμης: "Καταλάβετέ το τέλος πάντων ω Ρωμιοί, η ράτσα σας είναι καινούργια". Μπα; Τι θα πει καινούρια; Από ποιά υλοικά; Μήπως καταγράφεται κάποιος μαζικός ευνουχισμός στην ιστορία των ελλήνων ανδρών ή μαζική στείρωση των ελληνίδων και το αγνοούμε. Θα παραθέσω μερικά αποσπάσματα από το βιβλίο του Βρετανού Καθηγητή Ιστορίας- για να μην καυαφύγω στον Παπαρηγόπουλο-Douglas Dakin "O Αγώνας των Ελλήνων για την Ανεξαρτησία" ( http://openlibrary.org/b/OL5306676M/Greek_struggle_for_independence__1821-1833.) που δίνει απαντήσεις με άπλα λόγια και κοινή λογική:

    "Οι σλαβικές εισβολές στην Ελλάδα, όπως και οι ρωμαικές και οι τουρκικές,είχαν τη μορφή στρατιωτικών επιδρομών:ποτέ δεν έγιναν μεταναστεύσεις σε τέτοια κλίμακα ΠΟΥ ΝΑ ΕΚΤΟΠΙΙΣΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ...Οι αρχαιολογικές ενδείξεις μαρτυρούν πράγματι οτι οι σλαβικές εισβολές έγιναν σε ευρεία κλίμακα και οτι προξένησαν σημαντικές καταστροφές.ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΟΣΤΩΣΟ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΣΥΝΑΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΡΥΦΩΜΑ ΤΩΝ ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΕΙΣΒΟΛΩΝ Η ΠΑΛΙΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ.Τον 8ο αιώνα 32 Ελληνες Επίσκοποι ασκούσαν το λειτούργημα τους στο Μοριά...
    Η Ελληνική Γλώσσα επέζησε από τις σλαβικές εισβολές,ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΧΕ ΕΠΙΖΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΝΑ ΕΠΙΖΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΔΡΟΜΕΣ ΤΩΝ ΦΡΑΓΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ. Το συμπέρασμα αυτό θεμελιώνεται σ'ένα αδιαμισβήτητο γεγονός:Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΣΤΟ ΜΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ 16ο ΑΙΩΝΑ ΕΙΧΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΟΡΦΗ ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΣΛΑΒΙΚΕΣ ΕΙΣΒΟΛΕΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ Μ.ΑΣΙΑΣ.Σ'αυτές τις περιοχές η ελληνική γλώσσα ήταν σε μεγάλο βαθμό ομοιογενής,παρά τις ποικιλίες των διαλέκτων,ποικιλίες που ήταν άλλωστε χαρακτηριστικό γνώρισμα των αρχαίων ελληνικών"

    β)αποτέλεσμα εκμετάλλευσης; Εστω και αθέλα του; Απο ποιους; Οχι και να βρεθεί και χρεωμένος ο άνθρωπος! Ωρα είναι να τον βγάλουμε και κατηγορούμενο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. γ)" αν είναι βάρβαρος το βάζουν πρωτίστως τα ίδια τα μέλη του". Αν και οι Ταλιμπάν δεν είναι παρά πολιτιστικό-θρησκευτικό κίνημα και βέβαια δεν θα ρωτήσουμε τους ίδιους. Εχουμε μάτια και βλέπουμε. Και αν ρωτήσουμε το μέσο Αφγανό ποιά η γνώμη του θα αρχίσει να τους καταριέται.
    Δεν μίλησα για αναλφαβητισμό του πληθυσμού.Αναφερθηκα στο αισχος να απαγορευουν ως βαρβαροι που είναι στα κοριτσια να πηγαίνουν σχολείο:Βιντεο,ανατινάζουν τα σχολεια οι βαρβαροι

    Aναφερθηκα επίσης στο οτι δερνουν κορίτσια και γυναίκες οι βάρβαροι.Kαι ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΩΝ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ.ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΑΦΓΑΝΟΙ ΙΑΤΡΟΙ:Alarming Rise in Suicides Among Afghan Women


    Αναφέρομαι επίσης στο γεγονός πως οι απαγωγές αθώων είναι συνηθισμένο πράγμα στη ζούγκλα των Tαλιμπαν:Aπήγαγαν αθώες γυναίκες,Κορεάτισες

    Aν βρε Ζαρα δεν είναι ο ορισμός της βαρβαρότητας στην εποχή μας οι Ταλιμπάν τότε τι να πω;Και τι σχέση έχει εδώ, σε αυτούς ο κόσμος "της παραγωγής και της κατανάλωσης" που λες;Μήπως αυτός ο κόσμος φταίει για τις απάνθρωπες ιδέες τους;Δε νομίζω. Ο φανατισμός και το βάρβαρο μυαλό τους φταίει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. α) όχι δεν θα ήσουν βλάσφημος αλλά και να ήσουν δεν θα με ενοχλούσε. Η αναφορά στον Δραγούμη δεν έγινε σε στυλ επίκλησης κάποιας αυθεντίας, μια απλή γνώμη είναι που εμένα με βρίσκει σύμφωνο, -επειδή αναφέρθηκαν απόψεις φυλετικής καθαρότητας με τις οποίες και οι 2 διαφωνούμε, αλλά οι θιασώτες τους είτε από άγνοια είτε κουτοπόνηρα προσπαθούν να προσεταιριστούν τον Ίωνα ενώ οι ψευτοπροοδευτικοί το ανάποδο - και όποιος θέλει μπορεί να διαφωνεί.
    Αυτά τα περί γλώσσας τι τα παραθέτεις. Είναι δυνατόν να ισχυριστώ εγώ ή ο Δραγούμης πως δεν υφίσταται γλωσσική συνέχεια; Ώρες ώρες Πρωτ μου φαίνεται ότι από βιασύνη διαβάζεις τα μισά :))
    Δεν φαίνεται πως ο Δραγούμης λέγοντας "την διατήρησαν αρκετά όμοια με την πρωτινή της μορφή", τονίζει την συνέχεια της ελληνικής ψυχής; Το "καινούργια" για μένα δείχνει φρεσκάδα όχι κάτι ξένο με την αρχική μορφή. Την προγονοπληξία και το χασμούρητο μπροστά σε περασμένα μεγαλεία χτυπάει ο Ίων. Ποιητικός λόγος, όπως και του Περικλή Γιαννόπουλου με εκείνο το αμίμητο "αθάνατη Ελλάδικη πατριδουρία". Λόγος ποιητικός, δείγμα ελευθερίας πνεύματος και όχι λόγος γραφείου.


    β) Πρωτ εγώ δεν χρεώνω κανέναν, σκέψεις εκφράζω, θέλω να τα λαμβάνω όλα υπ ' όψιν μου. H παρουσία ΜΚΟ εμένα με προβληματίζει, τι να κάνουμε. Αμφιβάλλεις ότι κάποιοι θα εκμεταλλευτούν την υπόθεση με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ο καθένας προς το συμφέρον του; Αμφιβάλλεις ότι αν αποδειχτεί ότι δεν μπλέκονται οι Ταλιμπάν κανείς από τους τωρινούς κατηγόρους τους -δεν εννοώ εσένα, τους δήθεν υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εννοώ - δεν θα ομολογήση το "λάθος" του; Με όλα αυτά δεν χρεώνω τίποτα στον Λερούνη, ούτε πολύ περισσότερο στους Καλάς. Αγνότητα προθέσεων και αθωότητα ναι, τίποτα παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. γ) Προφανώς έχουμε διαφορετική άποψη για το ποιός είναι ο πιό βάρβαρος.
    Τό έχουμε ξανασυζητήσει αυτό και άλλοτε.

    Ξέχασες την λέξη "πρωτίστως" σε αυτό που έγραψα. Αν τα μέλη μιας κοινωνίας γουστάρουν να τρώγονται μεταξύ τους σε κάποιον έξω από αυτήν δεν πέφτει κανένας λόγος. Αν κάποιοι μέσα σε αυτή την κοινωνία κανιβάλων αντιδρούν, είναι άλλο θέμα.

    θα μου επιτρέψεις για τα βιντεάκια να αμφιβάλλω. Έχω δει παρόμοια επί πολέμου στο Ιράκ, τα οποία στη συνέχεια διαψεύστηκαν. Αλλά και αλήθεια να είναι, με αυτά δεν αλλάζει η γνώμη μου για τον πρωταθλητή, τον τροφοδότη της βαρβαρότητας και του φανατισμού.

    Αν δεχθώ ότι όντως έτσι έχουν τα πράγματα, ότι πρόκειται περί βαρβάρων, πως και αρχίσαμε να τα μαθαίνουμε τα χρόνια μετά το 2001; Οι Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν έχουν ιστορία. Είναι μία από τις πάμπολλες φυλές στην χώρα που συχνά πολεμάν η μια εναντίον της άλλης. Να μην ξεχνάμε ότι η χώρα επί χρόνια βρίσκεται συνέχεια σε πόλεμο. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 επί Κλίντον, η αμερικάνικη εταρέια Γιούνοκαλ έκλεινε συμφωνίες με τους Ταλιμπάν για αγωγούς. Όλα μέλι γάλα ήταν τότε. Οι σημερινές βαρβαρότητες ούτε που ακουγόντουσαν. Γιατί; Γιατί τα τότε οικονομικά συμφέροντα είχαν κάθε λόγο να τις αποκρύπτουν. Σήμερα αντίστοιχα συμφέροντα υπερθεματίζουν κατά των Ταλιμπάν. Δεν είναι βάσιμο να υποθέσω ότι η εικόνα των "καλών" Ταλιμπάν τότε είναι το ίδιο ψεύτικη με την εικόνα των "κακών" Ταλιμπάν σήμερα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. α)Ζάρα, τα περί γλώσσας τα παρέθεσα ΑΦΟΥ παρέθεσα τα περί ανθρώπων και επιδρομών.Ωρες-ωρες μου φαίνεται πως διαβάζεις τα μισά:)
    Τα περί γλώσσας δε που λέει ο Dakin τεκμηριώνουν και την συνέχεια των ανθρώπινων πληθυσμών.Γιατί το "καινούρια ράτσα" είναι παραπλανητικό και χρήσιμο σε λογικές ιστορικής αποδόμησης.Παλαία, με προσθήκες ναι. Αλλά οχι καινούρια.

    β)Μου κάνει μεγάλη εντύπωση Ζάρα, πως ένας άνθρωπος ανοιχτόμυαλος σαν έσενα βλέπει επί του προκειμένου θέματος(ΜΚΟ) τα πράγματα με μονόπλευρα καχύποπτη ματιά. Και εσύ και εγώ έχουμε συμφωνήσει πως οι MKO συχνά εξυπηρετούν υποπτους σκοπούς.Δεδομένο. ΟΛΕΣ; ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΧΙ.Θα ήταν και παράλογο. Διάβασες πως ο Λερούνης ίδρυσε ΜΚΟ και αμέσως έγινες καχύποπτος; Ημαρτον!Και οι Καλας θαρρείς πως είναι τίποτα αφελή κορόιδα και εμείς εδώ-χιλιάδες μίλια μακρυά-είμαστε οι έξυπνοι που μυριστήκαμε πως κάποιο λάκο έχει η φάβα.

    Διάβασε σε παρακαλώ θερμά, τα παρακάτω:
    -" Prof Athanasios had earned the admiration of the Kalash people through years of hard work. According to archaeologist Zainul Wahab, who is head of the government museum in Chakdarra in Lower Dir district, Prof Athanasios first came to Chitral as a tourist in 1994 and visited the three Kalash valleys of Bamboret, Birir and Rumbur. He said the Greek teacher developed fascination for the Kalash, who are believed to be descendants of the soldiers in the army of the Greek conqueror, Alexander the Great. First through the Greek Teachers’ Association and subsequently from the platform of the non-governmental organization, Greek Volunteers, Prof Athanasios collected donations to build schools, clinics, water tanks, drinking water supply schemes, maternity homes, etc. More than 20 projects were completed with money from donors in Greece. "

    Πακιστανική εφημερίδα: http://www.thenews.com.pk/top_story_detail.asp?Id=24540

    - "While visiting the valleys in 1995, Mr Lerounis offered to raise funds to improve the Kalash standard of living. He was surprised to find what their main interest was.
    Kalash braids and beads are a big tourist draw
    "I looked around and thought 'doctor, hospital or medicines', but they asked me for a school, a minority school," he said.

    At that time, the only available schools were government run, staffed exclusively by Muslim teachers and all children were taught Islamic studies.
    Many parents feared their children losing their heritage and kept them out of classes.
    "The teachers said to us, 'when you die, you will go to hell'," says Luke Rehmat, who is now the executive programme manager for the Kalash People's Development Network.
    "Many students turned to Islam after matriculation because they didn't keep their culture," added Mr Rehmat.
    In conjunction with the government, the Greek Volunteers have built five Kalash schools and two for the local Muslim children.
    The employment of Kalash teachers has brought about a rapid surge in enrolments. In the village of Anish alone, 160 students cram into two classrooms.
    Parents are now asking Mr Lerounis for more schools.
    "They told me: 'We are uneducated, but we believe that only through the education of our children will we protect our ethnic and religious identity'," he said.

    BBC: http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4562339.stm

    -εικόνες από την διαδήλωση των Καλάς στο Chitral:
    http://www.facebook.com/album.php?page=1&aid=122569&l=ebc0d6c99b&id=53827687190

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ...
    γ)"Προφανώς έχουμε διαφορετική άποψη για το ποιός είναι ο πιό βάρβαρος."

    Κάνεις λάθος. Εγώ δεν μπαίνω σε διαγωνισμό με "βαρβαρόμετρο". Ασμένως δέχομαι πως ο αμερικάνικος ιμπεριαλισμός στην περιοχή της Κεντρικής Ασίας είναι βάρβαρότητα. Εσυ αντιθέτως αδυνατείς να γράψεις τη φράση:"(Και)οι Ταλιμπάν είναι βάρβαροι".

    Λες: "Αν τα μέλη μιας κοινωνίας γουστάρουν να τρώγονται μεταξύ τους σε κάποιον έξω από αυτήν δεν πέφτει κανένας λόγος." ΜΑ Η ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ ΘΕΩΡΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΤΑΛΙΜΠΑΝ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΥΛΕΤΙΚΟ,ΒΑΡΒΑΡΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΙΕΣΤΙΚΟ.Και εσύ δεν τους ακους, διότι λέει "για να τους κατηγορούν οι δυτικοί δεν θα είναι έτσι".Μα είναι λογική αυτή; Τα βίντεο που παρέθεσα είναι από το Αλ-Τζαζίρα, όχι από δυτικά μέσα.Το παρέβλεψες.
    Ζάρα, συνοψίζω:νομίζω πως η τεκμηριωμένη και με επιχειρήματα αντιδυτική μάτια σου-την οποία γνωρίζεις πως εν πολλοίς ασπάζομαι- στο συγκεκριμένο θέμα(Ταλιμπάν) σε ωθεί λόγω "υπερβάλλοντος ζήλου" σε αδυναμία παραδοχής μιας πραγματικότητας που οι ντόπιοι πληθυσμοί,ο ισλαμικός κόσμος εν γένει και η κοινή λογική υποδεικνύουν: πως δηλαδή οι Ταλιμπάν είναι παράδειγμα ισλαμικού φονταμεταλισμού με κατεξοχήν βάρβαρα χαρακτηριστικά. Το αν δε είναι αυτοί οι απαγωγείς ή άλλοι μουσουλμάνοι εξτρεμιστές ή κοινοί εγληματίες δεν έχει σημασία.Η διαφωνία μας περί Ταλιμπάν προέκυψε στη σκια του δράματος Λερούνη και θα υφίστατο έτσι κι αλλιώς.

    (σημ.:από αύριο θα λείψω για λίγες ημέρες.Σου αφήνω τον τελευταίο λόγο,όπως και θα έπρεπε ούτως ή άλλως και θα διαβάσω με ενδιαφέρον τυχόν απάντηση σου αμά τη επιστροφή μου.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Να δούμε ποιός θα αντέξει πιο πολύ στο γράψιμο

    α) ναι το είπα και πριν "καινούργια" σημαίνει η αρχική με προσθήκες. ΄Και ο Δραγούμης, στο συγκεκριμένο απόσπασμα είναι σαφής επ'αυτού. Πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που ψάχνουν για παρερμηνείες Πρωτ. Είπα και πριν λόγος ποιητικός, όχι λόγος γραφείου ( δηλαδή σημιτικός χεχεχε...)

    β) Το να είναι κάποιος ανοιχτόμυαλος δεν είναι σε αντίφαση με το να λαμβάνει υπ 'όψιν του όλες τις παραμέτρους, όλες τις πιθανότητες, μικρές η μεγάλες. Όσο πιο ανοιχτόμυαλος είναι κανείς τόσο πιο πολλά δεδομένα μπορεί να αποδεχτεί, να επεξεργασθεί, και όσο μπορεί να καταλήξει κάπου. Εγώ είπα πως προβληματίζομαι. Ούτε κατέληξα σε συμπέρασμα. Και περισσότερο από τις ΜΚΟ με προβληματίζει ότι τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα εκεί που λαμβάνουν τις συγκεκριμένες χρονικές στιγμές.

    Το κείμενο που παρέθεσες φυσικά και το διάβασα, και το αξιολογώ και αυτό. Όλα αξιολογούνται ( ορίστε μας έφτασα να μιλάω σαν τον Καραμανλή χεχεχε...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. γ) Κοίταξε, στο έγραψα και στα πρώτα σχόλια, έτσι όπως το θέτεις το θέμα περί βαρβαρότητας δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω. Δεν διαφωνεί κανείς πως αν κόβεις ας πούμε το χέρι κάποιου στα καλά καθούμενα, ναι είναι βάρβαρο.

    Για μένα όμως είναι ας πούμε μια απλούστευση του θέματος. Είτε η απλούστευση μια άποψης είναι προς το συμφέρον της "κατεστημένης κοινής γνώμης" ( για μένα είναι), είτε όχι, εμένα πάντως δεν με ικανοποιεί.
    Καμιά φορά λέω πως οι λέξεις, ο λόγος, που υποτίθεται βοηθάνε στην επικοινωνία, στις περισσότερες δημιουργούν και σύγχυση.
    Σε τέτοιες συζητήσεις, εννοώ χωρικά και χρονικά περιορισμένες, αυτή η πίεση μας επιβάλλει να ορολογίες των οποίων το περιεχόμενο καθορίζεται από άλλους...Δηλαδή η αυτόματη και πολλές φορές μονοσήμαντη σύνδεση της "βαρβαρότητας" με την λέξη "Ταλιμπάν", για μένα είναι απορριπτέα.

    Εγώ αντιλαμβάνομαι, χωρίς όμως να μπορώ να το περάσω σε μια συζήτηση εντός ιστολογίου, μια πιο "σύνθετη" ἐννοια περί "βαρβαρότητας" που συνυπολογίζει, τον χώρο και τον χρόνο, το πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον,προσπαθώ να δω και λίγο πιο μέσα από το περιθώριο που μου αφήνουν.
    Το βιβλίο του Κυριάκου Σιμόπουλου "Βασανιστήρια και εξουσία" έχει πολύ ενδιαφέρον.

    ΥΓ Τώρα το πρόσεξα. Καθόλου δεν θεωρώ πως οι Καλάς είναι κορόϊδα. Αυτές οι φυλές, που θεωρούνται από εμάς "υπανάπτυκτες" και θέλουμε να τις "αναπτύξουμε" έχουν μια φυσικότητα και αγνότητα. Αλλά νομίζω πως αρκετά μιλήσαμε για σενάρια υποθετικά - το μέλλον ίσως δείξει τι ισχύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή